Clinic Bomonti

dental implant uygulaması

Dental İmplant, bir veya birden fazla diş eksikliklerinde, çene kemiğinin özel steril yuva açıcılarla hazırlanması sonrası kemik içerisine yerleştirilen, doğal diş kökünün yerine ikame olarak kullanılan mekanik bir yapıdır. Yiv tasarımı ve üst yapı ile olan ara bağlantı sistemi değişkenlik göstermekle beraber temelde üst seviye titanyum alaşımlarından üretilmekte ve sektörde bir çok implant markası bulunmaktadır.

İskeletsel gelişimini tamamlamış 18 yaş üzeri hastalara , sistemik olarak engel teşkil eden bir rahatsızlığının olmaması koşuluyla dental implant uygulaması yapılabilmektedir. Kemik kalitesi ve hacminin doğru değerlendirilmesi de dental implant(vidalı diş) tedavisinin uygulanabirliğinde önemli bir yer taşımaktadır.

Bu sebeplerle, hastanın dental implant tedavisine uygunluğunun değerlendirilmesi için  öncelikli olarak panoramik röntgen ve gerekli ise volumetrik dental tomografi(CBCT) ile görüntüler elde edilmekte ve detaylı ağız içi muayene eşliğinde uzman hekim tarafından(implantoloji ve diş eti cerrahisi uzmanı)  kontrol edilmektedir.

Kemik içi dental implantın üzerine, kemik ile entegrasyon/kaynaşma süresi sonrası yerleştirilecek ve çiğneme fonksiyonunu sağlayacak olan ‘vida bağlantılı kaplamanın(porselen veya zirkon)’ türüne ve implant ile olan ara bağlantı tipine; kişinin üst ve alt dişlerinin kapanışına, çiğneme sırasında uygulanan kuvvet farklılıklarına, hastanın estetik beklentilerine göre karar verilmektedir.

Kemik İçi Dental İmplant Nedir?

Dental implant, çene kemiği içerisine yerleştirilen, üst seviye titanyum alaşımından üretilmiş, üzerine kaplama entegre edilmesini sağlayan internal mekanik bağlantıya sahip medikal steril vidadır. Dental implant tedavisinin; özellikle komşu dişlerin sağlam olduğu(komşu dişlerde çürük vb. girişimsel müdahale gerektiren problemin bulunmadığı) tek diş eksikliklerinde, günümüzdeki en ideal tedavi seçeneklerinden birisi olduğu söylenebilir.

Ayrıca üst ve alt çene de komple diş eksikliklerinde, sabit vidalı veya hareketli protez uygulamaları ile estetik ve fonksiyonun bütünsel ve stabil olarak yeniden yerine getirilebilmesi de implant tedavisinin sağladığı avantajlar arasında yer almaktadır.

All on 4/6 İmplant Konsepti (Fast&Fixed) Nedir?

All on four/All on six İmplant Konsepti , üst ve alt çenede hiç dişi bulunmayan veya ileri derece kemik erimesine bağlı dişleri tamamen çekilmesi gereken hastalarda; arka bölgelerde kemik inceliği ve yetersizliği, üst çenede sinus lifting operasyonunun uygun olmaması veya ileri cerrahi tekniklerin tercih edilmemesi gibi durumlarda, genellikle ön bölgeye düz, arka bölgeye de özel açılı olmak üzere her bir çeneye 4 veya 6 adet implant uygulanması ile gerçekleştrilen tekniktir.

Fast&Fixed(1 Günde implant) olarak da gerçekleştirilebilen bu teknikte, dişlerin çekimi ile aynı seansta 4/6 implant uygulaması sonrası 48 saat içerisinde vida bağlantılı geçici protezler üretilerek, hastanın operasyon sonrasını ve implantların kemik ile kaynaşmasının gerçekleştiği 3-6 aylık süreci daha konforlu ve estetik olarak özgüvenli olarak geçirmesi sağlanabilmektedir.

All on 4/6 tekniğinde, iyileşme ve kemik ile entegrasyon sürecinin tamamlanması sonrası alınan ölçülerle vida bağlantılı ‘porselen hibrit’ veya ‘akrilik hibrit’ daimi protezler üretilerek doğala en yakın estetik ve iyi bir fonsiyon sağlanabilmektedir.

Kemik Grefti(Kemik Tozu) Uygulaması Hangi Durumlarda Gerekmektedir?

Sentetik, hayvan veya insan kaynaklı olarak üretilebilen kemik tozu(kemik grefti);

İmmediat(çekim ile aynı anda) tek diş implant uygulamalarında çekim soketinin desteklenmesinde,

Çekim sonrası çeşitli durumlar sebebiyle beklenmesi gerekiyorsa implant uygulanacak bölgede kemiğin erimesi/çökmesinin engellenmesi amacıyla,

İmplant uygulaması için Sinus lifting(sinus yükseltme) uygulamasının gerektiği durumlarda sinus tabanının elevasyonu için uzman hekim tarafından kullanılabilmektedir.

Sıkça sorulan sorular

İmplant Uygulaması Ne kadar Sürmektedir?

Bu süreci değiştirebilen bir çok etken olmakla beraber hazırlık süreci hariç ortalama olarak implant başına 10-15 dakika kadar sürmektedir ve bu alanda yetkinlik kazanmış Diş eti Cerrahisi ve İmplantoloji uzmanı tarafından uygulanmaktadır.

İmplant Tedavisi Uygulamasına Engel Oluşturan Durumlar Var Mı?

İmplant uygulaması için, hastanın sistemik durumunun, medikal geçmişinin ve kemik yapısının uzman hekim tarafından dikkatle değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır.

Doktor tarafından kontrol altında tutulamayan sistemik hastalıklar(diabet(şeker), yüksek tansiyon vb) ve özel ilaçların kullanılıyor olması(kemik erimesine bağlı bifosfonat kullanımı vb.)  gibi durumlarda implant uygulanması engel teşkil edebilmektedir.

Kemik grefti(kemik tozu) ile kemik arttırımı/kemik augmentasyonu yapılamadığı tek veya çoklu (all on 4/6 konseptine uygun olmayan) diş eksikliği olan bölgelerde de implant tedavisi uygulaması mümkün olmayabilmektedir.

İmplantların Ömrü/Uzun Dönem Başarısı Nelere Bağlıdır?

Dental implant tedavisi; tercih edilen implant markası ve sistemine hakim bir implantoloji ve diş eti cerrahisi uzmanı tarafından uygulanması ve uzman hekimin implant çevresi yumuşak dokuyu doğru değerlendirmesi sonrası gerekli ise hastaya sunulan serbest diş eti grefti ve tünel uygulaması gibi tekniklerle implanta destek doku oluşturulması ile uzun dönemde başarılı sonuçlar vermektedir.

Hastanın aşırı sigara tüketiminden kaçınması, ilerleyen dönemdeki genel sağlık durumunun kontrol altında olması, ağız içi hijyenine üst seviyede dikkat etmesi(ağız duşu kullanımı vb.), 6 ayda bir implant çevresi Airflow temizlik seanslarına olması da implant tedavisinin ömrünü uzatmaktadır.

- diş eti kanaması ve şişmesi

Diş etlerinin enflamasyonu ve genel sistemik duruma bağlı bir çok sebepten meydana gelebilmektedir. Gingivitis/periodontitis gibi diş eti ve çevresini kapsayan iltihaplar ile beraberinde seyreden çeşitli sistemik hastalıklar kendisini diş eti kanaması ve diş eti şişmesi şeklinde gösterebilmektedir.

Fırçalama rutininin yetersiz ve fırçalama tekniğinin yanlış olmasına bağlı plak birikimi, işlenmiş gıdalarn çok tüketimine bağlı olarak dişten zor uzaklaştırılabilen plak(tartar) varlığı, hamilelik sırasında değişen hormonal dengeye bağlı olarak diş etlerinin etkilenmesi, zamanında temizlenmeyen diş taşlarının diş etlerinde enfeksiyona yol açarak gingivitis ve periodontitis oluşturması diş eti kanaması ve diş eti şişliğine yol açabilmektedir.

Diş etlerinde ağrı, şişlik, kanama ve kızarıklık durumunda mutlaka diş hekimine başvurulması, olası bir diş eti hastalığı probleminin erkenden çözümü için büyük bir önem taşımaktadır. Özellikle sigara içen bireylerde sigaranın kanamayı baskılayarak diş eti rahatsızlıklarını gizleyebilmesi sebebiyle rutin 6 aylık diş hekimi kontrolleri çok önemlidir.

Diş eti hastalığı röntgen ve ağız içi muayene ile tespit edildikten sonra, diş taşları; detertraj ve küretaj işlemleri ile diş eti hastalıkları ve cerrahisi uzmanı(periodontoloji uzmanı)tarafından uzaklaştırılarak bakteriyel yük azaltılmakta ve gerekli görülen diğer uzman tedavilerinin kombinasyonu ile diş etleri yeniden eski sağlığına kavuşturulmaktadır. Bu tedavi sürecinde hastanın ağız hijyenine dikkat etmesi tedavinin başarısını sağlamada çok büyük bir önem taşımaktadır.

Young female patient visiting dentist office. Beautiful woman with healthy straight white teeth sitting at dental chair with open mouth during oral checkup while doctor working at teeth.

Adreslerimiz

sosyal medya